جمعیت هلال احمر شهرستان بهار

نجاتگران بی منت
جمعیت هلال احمر شهرستان بهار
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱ ق.ظ

عجله شادی را به ماتم تبدیل کرد

رئیس هلال احمر بهار خبر داد:

عجله شادی را به ماتم تبدیل کرد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از وقوع یک تصادف درعصر روز پنج شنبه بین   یکدستگاه خودرو پراید که  از همدان به سمت یکی از مناطق غار علیصدر برای حضور در مراسم حنابندان در حال تردد بود با دو دستگاه خودروی سواری سمند و پراید خبر داد..

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی حمزه از امدادرسانی امدادگران این جمعیت در یک تصادف جانکاه خبر داد.

وی با بیان اینکه عصر روزپنجشنبه  گزارشی مبنی بر وقوع تصادف در کیلومتر 20 محوربهار به  گل تپه  را دریافت کردیم، از اعزام سریع امدادگران به محل وقوع حادثه واقع در حوالی روستای هارون آباد  سخن گفت.

مهدی حمزه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار با بیان اینکه در این سانحه رانندگی با توجه به بالا بودن سرعت و شدت حادثه مجروحان در داخل خودرو گیر کرده بودند که عملیات رها سازی مجروحان توسط نجاتگران با استفاده  از ست های هیدرولیک انجام شد.

وی با بیان اینکه سه نجاتگر هلال احمر بهار با یک دستگاه آمبولانس مجهز درمحل حادثه  عملیات رهاسازی اجساد ومصدمین  را انجام دادند

وی اضافه کرد: در این سانحه سه نفر از سرنشینان پراید و یک نفر از سرنشینان خودرو سمند در دم جان باختند و 10نفر از مصدومین و مجروحان توسط بالگرد و دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان بعثت منتقل شدند.

 

وی همچنین  به نظر کارشناسان راهنمایی ورانندگی پلیس راه همدان که  علت بروز این سانحه را تجاوز به چپ از ناحیه راننده خودروی پراید که از همدان به سمت غارعلیصدر و برای حضور در مراسم حنابندان بود اشاره نمود ه واز  هم استانی های عزیز،ومسافران استان خواست  با عدم عجله و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به نکات ایمنی ازجمله  خواب و استراحت کافی، به مقصد برسند 

امدادگران این حادثه : شهرام خاطب - محسن فرزی - ستار نوری


هشدار :

عکس های زیر دارای صحنه هایی وحشتناک از این حادثه می باشد که نگاه کردن به آنها هرگز توصیه نمی شود 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۲۱
peyman mohamadi majd

 

همزمان با پایان کلاسهای امداد تابستانی طرح نشاط و امید  در شهرستان بهار مسابقات امدادی پایان دوره برگزار گردید .

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان: آزیتا بختیاری مسئول جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان بهار از برگزاری مسابقات پایان دوره ای امداد طرح نشاط وپویایی خبر داد.وی افزود  مسابقات در دو گروه سنی به صورت عملی وتئوری برگزار گردید که ازمون عملی شامل مسابقات چادر زنی پانسمان و بانداژو سی پی ار بود.ایشان اشاره نمود امسال استقبال خوبی از برنامه های طرح اوقات فراغت  بالاخص کلاسهای اموزشی امداد و کمکهای اولیه داشتیم و بمنظور ایجاد شور ونشاط بیشتر وتلاش اعضا در جهت امادگی بیشتر اقدام به برگزاری مسابقات پایان دوره ای  خواهران وبرادران به صورت مجزا نمودیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۲۴
peyman mohamadi majd

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ

علت پیشروی ناخن درون گوشت

Ingrown_nail_002

علت پیشروی ناخن درون گوشت پا چیست و بهترین راههای پیشگیری از این عارضه دردناک کدام است؟

 فرورفتن ناخن در گوشت پا مساله‌ای نسبتاً شایع است. در این عارضه ناخن بافت نرم کناری را پاره کرده و باعث التهاب و عفونت می‌شود. د

کتر مجتبی امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سلامانه» ضمن اشاره به این موضوع گفت: «فرو رفتن ناخن در گوشت پا علت‌های مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به دفورمیتی‌های آناتومیک در شصت‌پا، پوشیدن کفش‌های تنگ و صاف کوتاه کردن ناخن اشاره کرد».

عضو هیات علمی بیمارستان بقیه آ… در مورد روش درمان توضیح داد: «می‌توان با داروهای موضعی و آنتوبیوتیک‌های خوراکی و ضدالتهاب‌ها مشکل را حل کرد و در ضمن باید علت ضمینه‌ای را از بین برد اما در صورتی که مشکل مرتباً عود کند بهترین راه انجام ماتریسکتومی است. در این روش ناخن را می‌کشند و کناره‌های ناخن و سلول‌های زایایی که باعث ساخته شدن صفحه ناخن می‌شود را به وسیله امواج الکتریکی و حرارت نابود می‌کنند».

دکتر امیری تاکید کرد: «در کسانی که دچار فرورفتگی ناخن در گوشت پا هستند بررسی از نظر بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت بسیار مهم است. عفونت‌های پا در این افراد با توجه به اینکه اغلب حس درد ندارند، مساله‌ای جدی است».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۶
peyman mohamadi majd
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ

پیشگیری از سکته قلبی

پیشگیری از سکته قلبی

بیماری‌های قلبی و عروقی، عامل اصلی مرگ و میر مردم در سراسر جهان به شمار می‌آید و بیشتر از دیگر عوامل می‌تواند باعث مرگ انسان‌ها‌ ‌شود.heart

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می شود تا سال 2030 نیز تعداد افرادی که هر سال براثر بیماری های قلبی و سکته جان خود را از دست می دهند، افزایش یابد و به حدود 23 میلیون نفر برسد و بر همین اساس، این بیماری ها همچنان متهم اصلی مرگ ومیر خواهند بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۲
peyman mohamadi majd
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ق.ظ

علایم و نشانه های سکته قلبی

درد قفسه سینه و پشت جناق سینه همراه با تعریق، تهوع و استفراغ از علائم ابتلا به سکته قلبی به شمار می‌رود.

یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: شناخت علائم سکته‌ها به درمان زودهنگام بیمار کمک شایانی می‌کند.

سکته-قلبی

دکتر بابک فغفوریان اظهار کرد: درد قفسه سینه و پشت جناق سینه همراه با تعریق، تهوع و استفراغ از علائم ابتلا به سکته قلبی به شمار می‌رود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۹
peyman mohamadi majd
دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۴۵ ب.ظ

نبض

نبض چیست:

نبض راچگونه باید پیدا کرد :

نبض از نظر جنس:

نبضهای خاص :

نبض مزاجها :

نبض فردآبستن :

تغییرنبض ازلحاظ اعراض نفسانی:


 

مقدمه:


 

علم نبض شناسی ، یکی از مهمترین و اساسی ترین مباحث پزشکی قدیم را تشکیل می داده است ولی امروزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است زیرا پزشکان قدیم که تشخیص بیماریها را منحصراً بوسیله معاینه مستقیم بیمار و امتحانات بالینی می دادند ، بوسیله گرفتن نبض بسیاری از بیماریها را تشخیص می دادند. پزشکان قدیم ایران و یونان و چین و هند اختلالات بدنی و انواع گوناگون بیماریها را بوسیله نبض تشخیص می دادند به این جهت نظر به اهمیت مساًله نبض در نزد قدما ضرورتاً برای روشن شدن ذهن پزشکان و محققان کنونی توضیحاتی در این باره خواهیم داد. دانشمندان اروپایی در چند قرن اخیر به موازات پیشرفتها و اکتشافاتی که در رشته های مختلف دانش پزشکی نموده اند مطالعات و تحقیقات زیادی نیز درباره نبض داشته اند. عده ای از حکما نبض را ناشی از انبساط مجرای خون می دانستند، و گروهی دیگر تصور می کردند که بر آمدن و یا به جلو افتادن شریان است که نبض را بوجود می آورد، ولی عده ای این عقیده را داشتند که این پدیده معلول دراز شدن و کشیده شدن مجرای خون است، و بالاخره نظر گروهی این بوده است که علت را در برخورد و تصادم خون با جدار شریان می دانستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۵
peyman mohamadi majd

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان ، مهدی حمزه رییس هلال احمر شهرستان بهار با اشاره به حریق خودرو سواری پراید ،از امدادرسانی امدادگران این جمعیت در یک تصادف کم سابقه خبر داد.
وی گفت گزارشی مبنی بر وقوع تصادف در محور همدان به سنندج را دریافت کردیم که بلافاصله سه نجاتگر این جمعیت را با یک دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه در حوالی روستای همه کسی اعزام نمودیم.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار با بیان اینکه در این سانحه رانندگی یک دستگاه خودرو سواری پراید به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، دچار سانحه واژگونی و سپس آتش سوزی شده بود، با اظهار تأسف گفت: به دلیل شدت حادثه، هر دو سرنشین این خودرو در آتش سوختند.
وی با اشاره به مجهزبودن خودرو عملیات به ست هیدرولیکی نجات افزودامدادگران سریعا درمحل حادثه عملیات رهاسازی اجساد را آغاز کردندکه انجام این عملیات با استفاده از ست های هیدرولیک مذکور حدود نیم ساعت به طول انجامید.
حمزه افزود: اجساد این سانحه رانندگی پس از رهاسازی تحویل نیروهای باغ بهشت حاضر در محل حادثه گردید.
مهدی حمزه با اشاره به دور پایانی تعطیلات تابستان، خاطرنشان کرد مسیررفت وبرگشت راجزء سفرمی باشدلذا ازمسافرین و هم استانی های عزیز خواست تا با حوصله بیشتر،رعایت قانون و توجه به نکات ایمنی ازجمله خواب و استراحت کافی، سفرهای تابستانی شیرینی را تجربه کنند.


امدادگران این حادثه : علی یگانه - پیمان محمدی مجد - احمدرضا رضایی - محمد حسین باقری


هشدار :

عکس های زیر دارای صحنه هایی وحشتناک از این حادثه می باشد که نگاه کردن به آنها هرگز توصیه نمی شود  

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۵۷
peyman mohamadi majd